KÉPZŐMŰVÉSZETI PEDAGÓGIAI TERÁPIA SÁNDOR ÉVA MÓDSZERE ALAPJÁN
A
festészet-terápia képzőművészeti pedagógiai terápia, ami hatékony lehetőség óvodás és
iskoláskorú gyermekek körében a tanulási
képesség fejlesztésére, valamint átmeneti vagy tartós magatartás-problémák enyhítésére.
A
festészet-terápia fent említett személyiség, és képességfejlesztő hatását a
művészeti munka alábbi sajátosságainak köszönhetően fejti ki.
- A vizuális kifejezés a tanulási képesség (megismerő, kommunikációs, orientációs képesség, motorikus képesség, szociális képesség, kreativitás) fejlesztésének egyik leghatékonyabb eszköze.
- A nyugodt, biztonságos légkörben végzett alkotó munka hatékony környezetet teremt a tanulási képesség fejlesztéséhez.
- Kompetenciákra épülő terápiás munka (arra épít ami megvan, nem azt nézi, mi hiányzik). Indirekt módon segíti a kisgyermek önfejlesztő munkáját.
- A terápia nem siettet, elfogadja a gyermeki különbözőséget.
- A különféle anyagokkal való elmélyült munka lazító, feszültségoldó hatású, ezért megpihenésre és regenerálódásra ad lehetőséget.
- A képalkotás öröme (esztétikai élmény) növeli az önbizalmat, folyamatosan új és új alkotásra serkent, és ezzel a tevékenység öngyógyító gyakorlattá válhat.
- Az alkotáskor megszülető kép láthatóvá teszi a gyermek élményeit és problémáit. Ezek sorozatos képi megjelenítése lehetőséget ad a megterhelő élmények feldolgozására.
- Hiszünk a gyermek megismerhetőségében, pontos érzékeny megfigyelés az alkotás folyamatán keresztül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése